Κυριακή, 31 Ιουλίου 2016

Η Διατήρηση Ορμής από τον Λεόντα Στ' τον Σοφό.

Η πισίνα και οι φάρσες του βασιλιά Κωνσταντίνου Θ'.

Η πισίνα και οι φάρσες του βασιλιά Κωνσταντίνου Θ'.

«Καταμεσής σε ένα λιβάδι (στα Μάγγανα) γεμάτο από κάθε λογής φρούτα , βάζει να σκάψουν μια βαθιά δεξαμενή της οποία το χείλος να βρίσκεται στην ίδια στάθμη με το έδαφος και διοχετεύει σε αυτήν ρεύματα νερού. Αν λοιπόν κανείς δεν ήταν

Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2016

Σιβυλλικός χρησμός για τον θάνατο του Λέοντος

Σιβυλλικός χρησμός για τον θάνατο του Λέοντος
«Και λέγεται ότι από παλιά του είχε δοθεί , πως κατά την ημέρα της γεννήσεως του Χριστού γραφτό του είναι τη βασιλική ευτυχία

Σάββατο, 23 Ιουλίου 2016

Μονομαχία Ρανδούλφου-Νικηφόρου Βοτανειάτη!

Μονομαχία Ρανδούλφου-Νικηφόρου Βοτανειάτη!
1057 μ.Χ.
« Σε αυτή τη μάχη λένε ότι ανάμεσα σε εκείνους τους βασιλικούς που σε φυγή ετράπηκαν ήταν και ο Φράγκος ο Ρανδούλφος. Αλλά αυτός, περιπλανώμενος ανάμεσα σε νικητές

Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2016

Το ευφυές κατόρθωμα του Γεωργίου Μανιάκη.

Το ευφυές κατόρθωμα του Γεωργίου Μανιάκη.
Συρία 1030 μ.Χ.
«Τότε λοιπόν και 800 Άραβες από τη νίκη επέστρεψαν με φρόνημα αλαζονικό και πάνε στον Γεώργιο Μανιάκη, τον στρατηγό του Θέματος Τελούχ, και του ζητούν να φύγει γρήγορα, αφήνοντας την πόλη, γιατί δεν έχει νόημα να υποστεί τον κίνδυνο

Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016

Οι ερωτικές πρακτικές του Ρωμανού για την 50χρονη Ζωή.

Οι ερωτικές πρακτικές του Ρωμανού για την 50χρονη Ζωή.
«Δεν έδειχνε να αντιλαμβάνεται ότι η κόρη του Κωνσταντίνου, με την οποία πλάγιαζε από τότε που κατέλαβε τη βασιλεία, είχε προ πολλού περάσει τη γόνιμη ηλικία και η μήτρα της ήταν πολύ στεγνή για να μπορέσει να συλλάβει (όταν παντρεύτηκε τον Ρωμανό , η Ζωή ήταν 50 χρονών). Η σκέψη του είχε προσκολληθεί σε αυτό που ποθούσε, κι ας ήταν φύσει αδύνατο. Γι’ αυτό και δεν έδινε σημασία στην απουσία της βασικής προϋπόθεσης για την εγκυμοσύνη και, δίνοντας πίστη σε αυτούς που καυχιούνται ότι μπορούν να σβήσουν και να ξανανάψουν τη φύση, προσέφυγε σε αλοιφές και εντριβές και συνιστούσε και στη γυναίκα του να κάνει το ίδιο. Κι εκείνη έκανε κάτι παραπάνω : αφού μυήθηκε σε πλήθος μαγικές πρακτικές, άρχισε να φοράει διάφορες χάντρες , να κρεμάει πάνω της περίαπτα, να δένεται με κόμπους και γενικά να βάζει στο σώμα της χίλιες δυό ανοησίες. Καθώς όμως το προσδοκώμενο δεν φαινόταν πουθενά, έχασε ο βασιλιάς τις ελπίδες του και μαζί έχασε και το ενδιαφέρον του για τη βασίλισσα. Η αλήθεια είναι ότι οι επιθυμίες του είχαν ατονήσει και σωματικά ήταν αρκετά καταβεβλημένος (ήταν πάνω από δέκα χρόνια πιο μεγάλος από τη βασίλισσα).»



Χρονογραφία, Μιχαήλ Ψελλός,Βιβλίο Τρίτο, 5,Ρωμανός Γ’, εκδόσεις Άγρα

Η εικόνα της Παναγίας στις εκστρατείες!

Η εικόνα της Παναγίας στις εκστρατείες!
 20 Αυγούστου 1031.

«Όσο για τον βασιλιά, αφημένος στον τυφλό καλπασμό του αλόγου, προσπέρασε τον βαρβαρικό λόχο κι έφτασε σε ένα λόφο, όπου μπορούσαν να τον δουν από μακριά αυτοί που έτρεχαν από δω κι από κεί ( γιατί ξεχώριζε από τα πορφυρά σανδάλια του) κι αφού μάζεψε ολόγυρά του πολλούς από τους φυγάδες, στεκόταν εκεί περιτριγυρισμένος από αυτούς. Σε λίγο διαδόθηκε η φήμη πως ο βασιλιάς ήταν σε εκείνη την κορφή κι άρχισαν να συγκεντρώνονται και οι άλλοι. Τέλος εμφανίζεται και η εικόνα της Θεομήτορος, την οποία, ως ένα είδος στρατηγού και ως φύλακα όλου του στρατού, είθισται να παίρνουν μαζί τους οι αυτοκράτορες στους πολέμους. Αυτή και μόνο δεν είχε πέσει λάφυρο στα χέρια των βαρβάρων.
Κι ο αυτοκράτορας, μόλις είδε το παρήγορο αυτό θέαμα ( γιατί απέδιδε θερμότατο σέβας στην εικόνα εκείνη) αναθάρρησε ευθύς και την πήρε στα χέρια του και δεν λέγεται πως την έσφιγγε πάνω στο στήθος του, με τι ποταμούς δακρύων την έβρεχε, με πόση θέρμη της μιλούσε, πως μνημόνευε τις ευεργεσίες της και όλες τις περιπτώσεις που είχε σταθεί στο πλευρό των Ρωμαίων υπερασπίζοντας το στρατό τους σώζοντάς τον από έσχατο κίνδυνο. Παίρνοντας θάρρος από όλα αυτά, ο τέως φυγάς άρχισε να επιτιμά τους φυγάδες : με γνωστή την παρουσία του από τη φωνή και από την περιβολή του. Όταν μάζεψε γύρω του αρκετά μεγάλο πλήθος, ξεκινάει μαζί τους πεζός και κατευθύνεται προς κάποια σκηνή που είχαν ετοιμάσει για αυτόν, όπου και καταλύει για να αναπαυθεί. Νωρίς το πρωί (21 Αυγούστου 1031) συγκαλεί τους αξιωματούχους για να συσκεφθούν περί του πρακτέου. Κι επειδή όλοι τον συμβούλευαν να επιστρέψει στο Βυζάντιο κι εκεί να κάμει μια πιο επισταμένη ανάλυση της κατάστασης, συμφώνησε μαζί τους και σκεπτόμενος το συμφέρον του, πήρε την άγουσα προς την Κωνσταντινούπολη.»
ο εν Χριστώ τω Θεώ πιστός βασιλεύς και αυτοκράτωρ Ρωμαίων ( Βασίλειος Β') κρατά την εικόνα της Παναγίας στις εκστρατείες. https://historicaltrails.files.wordpress.com/2013/11/c06db-voulgaroktonou.gif

-ο αυτοκράτωρ Ρωμανός Γ΄, εκστράτευσε εναντίων των βαρβάρων της Ανατολής ( Σαρακηνών) το Καλοκαίρι του 1031. Η εκστρατεία του απέτυχε.-


Χρονογραφία, Μιχαήλ Ψελλός. Βιβλίο Τρίτο,10, Ρωμανός Γ΄,(1028-1034), εκδόσεις Άγρα

Ο θρίαμβος του Ιωάννη Β’ Κομνηνού.~1129

Ο θρίαμβος του Ιωάννη Β’ Κομνηνού.~1129
«Έτσι ενήργησε και, αφού πήρε πλήθος αιχμαλώτους και αμέτρητη λεία, ο βασιλέας γύρισε νικητής στην βασιλίδα πόλη στεφανωμένος από τις επευφημίες. Για το πρόσφατο τρόπαιο και για τη νίκη τέλεσε θρίαμβο που διέσχισε την πόλη.
Με τέχνη κατασκεύασε θαυμαστό άρμα, διαποικιλμένο πάρα πολύ ωραία με χρυσάφι και ασήμι, που το τραβούσαν τέσσερα χιονάτα άλογα ζευγμένα πολύ αρμονικά. Πάνω στο άρμα ο βασιλέας ανέβασε την εικόνα της μητράνανδρης Παρθένου και της προσέφερε την πρέπουσα ευχαριστία, πιστεύοντας πως αυτή ήταν συστρατηγός του στις νίκες που κέρδισε στον πόλεμο κατά των εχθρών. Μπροστά από την εικόνα με όλη τη γερουσία βάδιζε ο βασιλέας, κρατώντας το σταυρό.»

-        Έπειτα από επιτυχημένες εκστρατείες εναντίων των Ούγγρων και των Περσαρμενίων.~1129-
ο  αυτοκράτωρ Ρωμαίων Ιωάννης Β' Κομνηνός, στο ναό της Αγίας του Θεού Σοφίας, στην κατεχομένη υπό των Τούρκων , Κωνσταντινούπολη.https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/63/John_II_Komnenos.jpg/220px-John_II_Komnenos.jpg




Χρονογραφία , Εφραίμ ο Αινίος ,στίχοι 3887-3903, Ακαδημία Αθηνών, Βιβλιοθήκη Ελλήνων Συγγραφέων.

Κυριακή, 17 Ιουλίου 2016

Να μην φιλοξενούνται φίλοι στο σπίτι σου.~1078. Ιστορία μοιχείας.

Να μην φιλοξενούνται φίλοι στο σπίτι σου.~1078. Ιστορία μοιχείας.

«Αν έχεις φίλο σε άλλη περιοχή και περνά από την πόλη όπου κατοικείς, να μην καταλύσει για φιλοξενία στο σπίτι σου, αλλά ας καταλύσει αλλού κι εσύ να του στέλνεις ό,τι χρειάζεται , πράγμα που θα το δεχτεί καλύτερα. Γιατί αν φιλοξενηθεί στο σπίτι σου,

Ιπποτικοί Αγώνες Τζούστρα και Τορνεμέν στο Διδυμότειχο, Ιούνιος 1332

Ιπποτικοί Αγώνες Τζούστρα και Τορνεμέν στο Διδυμότειχο, Ιούνιος 1332 . Συμμετείχε κι ο αυτοκράτορας Ανδρόνικος Γ΄Παλαιολόγος.
«Το καλοκαίρι [1332], και συγκεκριμένα στις 18 Ιουνίου, η σύζυγος του βασιλέα, η δέσποινα Άννα, που ήταν έγκυος και